Translate

donderdag 23 januari 2014

Move on.


ze liepen met me onder de stralende zon

ze liepen enthousiast met me door de stromende regen

ze droegen me door tegenwindkracht 7

ze droegen me door modder en blub

ze 'vlogen' met me voor de wind

ze ploeterden veilig met me door de sneeuw

ze begonnen verdraagzaam met om en om een minuutje dribbelen

ze liepen nooit-opgevend mee naar de 5km-AAN-ÉÉN-STUK

ze waren m'n trouwe metgezellen bij loopjes in de ochtend, in de middag, in de avond

ze zagen de achterkant van Disneyland Parijs tijdens een trainingsloopje

ze zweetten mee onder de Zuid-Franse blakerende zon

ze holden langs polder en provinciale weg, over fietspaden en door tunneltjes

ze liepen stik-opgewonden langs 10 Rotterdamse-Marathon kilometers




Nooit gaven ze blaren, nooit zere voeten, nooit kapotte plekken, hamertenen of eeltbobbels, en ik was zo on-ge-lo-fe-lijk blij met ze!
Van de eerste beginnersminuutjes tot de 13 kilometer-duurlopen waren we dikke vrienden;  mijn trouwe Asics en ik.





 Wáren  ja, want na anderhalf jaar en bijna 1100 km onder de zolen, zijn ze toe aan hun pensioen.
En ik vind het gewoon een beetje moeilijk om ze  'los te laten', deze trouwe dienaren....... zij waren getuige van mijn transformatie van Anti-Lope naar Antoesjaste Hardloper.










Maar de vanmorgen aangeschafte opvolgers staan al te trappelen om te mogen beginnen:



Waar zullen zij me gaan  brengen?