Translate

vrijdag 6 juni 2014

Genoegdoening

Gisteravond was er een hardloopwedstrijdje in het dorp. Het is hier de hele week sportweek en dat is nogal een dingetje ;)
Eerlijk gezegd zijn we dit jaar al op Hemelvaartdag begonnen en loopt het tot en met aankomende zaterdag. Tien dagen sport en spel in de ruimste zin van het woord. Dat varieert van klaverjastoernooien tot en met mountainbiken, van bejaardensoosbezigheden tot babygym en van yoga tot paardrijden.

Maar gisteren was dus de 4Mijlvan4Polders. En ik had er zin in!
Na het migraine-debâcle van afgelopen zondag en een paar dagen thuis zitten om Jongste te vertroetelen ivm twee-met-spoed-uitgerukte-verstandskiezen, was ik wel weer eens toe aan een stevige draf.

Ik maakte eerst nog foto's van de kidsrun, waarbij de kinderen 1 of 2 km over de atletiekbaan mochten rennen. En vervolgens mochten wij om 19.45 aan de bak.
Het eerste stuk was fors tegenwind buffelen, maar het was wel heerlijk zonnig en droog verder.
Onderweg in het dorp werden we van alle kanten aangemoedigd door bekenden en dat werkte bijzonder sfeerverhogend.
Zelfs Manlief stond er als mijn persoonlijke fanclub, NB twéé keer, omdat we twee keer door onze straat kwamen :)

6,4 km is normaal geen stuk meer waar ik van schrik, maar ik wilde het deze keer wel als een wedstrijd lopen, dus een flink tempo.
Waarbij 'flink tempo' dan meer bij wijze van spreken is, want aangezien alles tegelijk startte (mannen vrouwen jong en oud door elkaar), kwamen de eersten alweer onze straat IN marcheren op het moment dat wij (de achterhoede) er net UIT waren.

Maar uiteindelijk was ik best tevreden met het resultaat (want beslist niet als laatste binnen), vond ik het reuze gezellig om rondom het dorp te lopen en was het al met al een geslaagde wedstrijd.