Translate

donderdag 26 november 2015

December Daily, #3

Het is weer zover!
De decembermaand staat om de hoek en op alle hobbysites springen de kerstideetjes me in het oog. I am a sucker for Christmas, zoals ze aan de overkant van de Plas zeggen en het daarvandaan overgewaaide December Daily heb ik inmiddels liefdevol omarmd.

Aangezien ik regelmatig kostbare tijd zit te verdoen goeie werkideeën op zit te doen op Pinterest, kwam ik ze alweer een poosje tegen. De leukste voorbeelden en plaatjes om te gebruiken.
Dus, er kwam een derde.
Zeker omdat Schoonzus zo lief was om een heel stemmig album in haar winkel te verkopen.

Deze hier van Simple Stories







Hé, een mens moet z'n geld toch érgens aan besteden?!





En aangezien ik de vorige twee edities







zo'n beetje 'from scratch' gemaakt had, was het nu wel eens aanlokkelijk om al een redelijk kant- en klare basis te gebruiken. Een mooi stevig album met een gave linnen rug. Al deels gevuld met een handje photo sleeves in diverse formaten, zodat ik niet alle bladen helemaal zelf hoef te bouwen. Maar natuurlijk wel een paar, omdat ik dat het leukste vind om te doen.
Eigenlijk een fijne (tijdbesparende) hybridevorm van traditioneel scrappen en Project Life.
Waarbij we dat tijdsbesparende dan maar met een heel klein korreltje zout moeten nemen, gegeven mijn gebruikelijke scrapsnelheid. Of scrapsloomheid zo u wilt.

Het is niet dat ik echt langzaam ben hoor. Of zo weinig te kiezen heb. In het geheel niet eigenlijk.
De meeste sloomheid wordt veroorzaakt juist doordàt ik niet kan kiezen!
Hm, dit is leuk! Oh nee, dit! Of wacht, toch maar dàt lintje/knoopje/stickertje/bradje!!

*klok tikt gedienstig de vrije tijd naar de haaien*


Ik bedacht me, dat het dan handig zou zijn om het geheel eens een keer (zoals het een goed georganiseerde scrappert betaamt) van tevoren in elkaar te hebben. Zodat je de drukke Decembermaand alleen maar een paar leuke plaatjes hoeft te schieten en die er vervolgens zó in kunt plempen! Voila, vóór het eind van het jaar een heel boekwerk klaar!


Peace, Joy en Vreugdevol Engelengezang.






Ja ja ja, wakker worden Potters! Niet l*llen, maar poetsen!

Voorlopig zag het er daardoor een aantal dagen thuis op tafel zo uit



 met een omgestorte berg kerst-meuk, stempels en stansen en een stapel scrappapier. 



Na het oeverloze wikken en wegen is er dan uiteindelijk tóch weer wat uit gekomen, waar ik zelf heel blij van word (mijns inziens het allerbelangrijkste motief!).
De True Snow die ik heb gebruikt op het houten huisje en het mini-kransje bleek een beetje ingedroogd te zijn. Daar zat ik een beetje over te pruttelen en te mopperen, tót ik zag dat er onderop nog een prijsstickertje zat van Fl 8,95
Jawel, kijkt u goed? Fl   Dat is dus nog uit het gulden tijdperk, en dus 13 jaar oud. Minstens. 
Oeps! 
*Slikt moppers snel weer in* 


Goed, de versie van 2015:









Voor nu alleen de kaft, van het binnenwerk plaats ik binnenkort weer een update. Dat zit nog grotendeels in de 'pruttelpan'.

Åηʝ@



Materialen:

Sn@pp Holiday Binder - Simple Stories
Boekhoeken - Tim Holtz
Houten huisje - tuincentrum
Deurklink - Dusty Attic laserchipboard
Die cuts - free printables internet
Poëzieplaatje, postzegel, lintjes
Dessinpapier -Studio Light
Letters - diverse fonts dies.